نوشته شده توسط : مبل شمرون

 

 

چیدمان مبل در منزل

10مه

نحوه صحیح چیدمان مبل در منزل

هر قدر هم که وسایل منزل تان لوکس و زیبا باشند، اگر چیدمان مبل در منزل شما به صورت اصولی انجام نشود، زیبایی چندانی در محیط خود احساس نخواهید کرد.

به منظور ایجاد محیطی دلنشین و جذاب لازم است که به چیدمان لوازم منزل خود توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از اصلی ترین وسایل منزل که فضای زیادی از منزل را نیز در برمی گیرد، مبلمان می باشد.

بنابراین این المان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون منازل دارد.

برای این که بتوانید به طرح درست و زیبایی از چیدمان مبل در منزل برسید لازم است که ابتدا نقاط کانونی، دیوارهای اصلی و اصول فنگ شویی را به خوبی بشناسید.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را در ارتباط با یک چیدمان عالی و مناسب برای مبلمان به شما ارائه نماییم.

به نظر می رسد که چیدمان مبل در منزل بدون در نظر گرفتن تلویزیون کاری غیرممکن است. زیرا امروزه تلویزیون یکی از اصلی ترین نقاط توجه در منزل به شمار می رود

و اکثر افراد با ورود به منزل و تکیه زدن به مبل اولین کاری که می کنند، روشن کردن و تماشا نمودن تلویزیون است. بنابراین باید علاوه بر چیدمان مبل، تلویزیون را نیز در مکان مناسبی جانمایی کنید.

نحوه صحیح چیدمان مبل در منزل

 

نکات مهم در چیدمان تلویزیون و مبل در منزل

اولین نکته ای که در رابطه با چیدمان مبل در منزل باید در نظر داشته باشید، این است که تلویزیون را در نقطه ای قرار دهید که همه افرادی که روی مبل نشسته اند، بتوانند به راحتی صفحه نمایش تلویزیون را تماشا کنند.

معمولا در خانه هایی که متراژ بالایی داشته و فضای وسیعی در اختیار اعضای خانواده قرار دارد، یک اتاق اختصاصی به عنوان TV Room یا اتاق تلویزیون طراحی می گردد.

اما در منازل کوچک که چنین امکانی وجود ندارد، توجه به مناسب بودن زوایای مبل و تلویزیون امری ضروری به نظر می رسد.

یکی از شیوه های چیدمان مبل در منزل این است که رو به روی تلویزیون یک کاناپه قرار دهید و ما بقی مبل ها را در اطراف آن بچینید.

این سبک از دیزاین معروف به دکوراسیون داخلی مدرن نام گذاری می شود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است .

در صورتی که فاصله تلویزیون از دیوار مقابل چندان زیاد نمی باشد، می توانید کاناپه را با مقداری فاصله از دیوار و در مقابل تلویزیون قرار دهید.

به طوری که افراد بتوانند به راحتی از پشت کاناپه عبور نمایند. البته توجه داشته باشید اگر متراژ هال و نشیمن شما خیلی کم است این شیوه چیدمان چندان کارآمد نخواهد بود.

چیدمان مبل در منزل

 

روش دیگری که برای چیدمان مبل در منزل می توانید به کار برید، تقسیم بندی فضا می باشد. اگر فضای شما از وسعت مناسبی برخوردار می باشد، می توانید محیط را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید.

بالاترین قسمت هال را به پذیرایی اختصاص دهید و چیدمان رسمی و موقری را برای میهمانان در نظر بگیرید. بخش دیگری از این فضا را برای چیدمان مبل های راحتی و برای ایجاد فضای صمیمی و دوستانه اختصاص دهید.

در این شرایط تلویزیون را می توان مقابل کاناپه مبل های راحتی قرارداد.

چیدمان مبل در منازل کوچک

اگر فضایی که در اختیار دارید کوچک و محدود می باشد، باید نکات دیگری را برای چیدمان مبل در منزل در نظر بگیرید.

یکی از نکات این است که با توجه به محدود بودن فضا، به منظور جلوگیری از شلوغی بیش از حد، سعی کنید که از مبل هایی با مدل های ساده تر استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که در فضاهای کوچک نظم در چیدمان مهم ترین عامل در زیبایی دکوراسیون محیط به شمار می رود. بنابراین برای ایجاد جذابیت و آرامش بیشتر در فضای منزل، سعی کنید که نظم دقیقی را در محیط پیاده سازی نمایید.

یکی دیگر از نکات مهم در دکوراسیون فضاهای کوچک رنگ عناصر محیط است. برای این که فضا را بزرگ تر و دل باز تر نشان دهید بهتر است که از رنگ های روشن و براق در مبلمان و اکسسوری های آن استفاده نمایید.

بنابراین توجه داشته باشید که در رویه دوزی مبل از پارچه های رنگ روشن استفاده شده باشد. در صورتی که پارچه مبل از انواع پارچه ضد آب و ضد لک انتخاب شود، مشکلی در نظافت و پاکیزگی مبلمان شما پیش نخواهد آمد.

اهمیت نقطه کانونی در چیدمان مبل در منزل

 

اصول مهم در مورد چیدمان مبل در منزل

چند قانون کلی در مورد چیدمان مبل در منزل وجود دارد که در این مطلب به آن اشاره خواهیم نمود.

اندازه گیری:

بهتر است پیش از شروع به چیدمان ابتدا فضا را به طور دقیق اندازه گیری نمایید. در اختیار داشتن اندازه های دقیق اتاق می تواند کمک کند که مبلمانی متناسب با ابعاد اتاق تهیه نمایید.

در صورتی که مبلمان را از پیش تهیه کرده باشید نیز اندازه گیری اتاق کمک می کند که پلن مناسب تری برای چیدمان مبلمان طراحی کنید. به این ترتیب می توانید تعداد آیتم های مبل و میزها را با توجه به ابعاد محیط کاهش یا افزایش دهید.

تعیین نقطه کانونی فضا:

در فضای منزل خود یک نقطه را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و المان های آن ناحیه را برجسته تر سازید. چیدمان عناصر محیطی مانند مبلمان نیز باید حول این نقطه کانونی انجام شود.

این نقطه می تواند پنجره، شومینه یا محل قرار دادن اشیاء دکوراتیو باشد.

به وجود آوردن محل گفتگو:

همیشه در چیدمان مبل در منزل باید محلی را برای نشست های خودمانی و صمیمانه خانواده در نظر بگیرید. برای طراحی این فضا بهتر است جهت صندلی را طوری تعیین کنید که رو به نقطه کانونی اتاق قرار گیرد.

بقیه مبل ها و صندلی ها را نیز باید رو به روی یکدیگر قرار دهید. اگر در اتاق به اندازه کافی فضا در اختیار دارید، مبل ها را طوری بچینید که از دیوار فاصله داشته باشند.

به این ترتیب فاصله افراد از یکدیگر کمتر شده و گفتگو راحت تر انجام می شود. در صورتی که فضای نسبتاً بزرگی را در اختیار دارید، بهتر است که چند ناحیه گفتگو تشکیل دهید،

تا میهمانان برای بحث و گفتگو با یکدیگر نیازی به بالا بردن صدای خود نداشته باشند.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه بسیار زیادی شود انتخاب یک مبلمان مناسب برای منزل است که در مقاله ای به آن پرداخته ایم .

آخرین نکته ای که در چیدمان مبل در منزل باید در نظر داشته باشید این است که فضایی را برای رفت و آمد افراد در نظر بگیرید.

توصیه می شود که بین هر قطعه مبل فضایی به اندازی هفتاد و پنج سانتی متر فاصله وجود داشته باشد. اما اگر فضای محدود تری دارید، میزها و مبلمان را طوری قرار دهید که حداقل یک مسیر برای رفت و آمد ایجاد شود.

شما می توانید برای دیدن این مقاله و مقاله های آموزشی دیگر در حوزه مبلمان و دکوراسیون به وبسایت مبل شمرون مراجعه فرمایید . 





:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: